Til vår tjenesteleveranse på Hitra og Frøya søker vi etter Karriereveileder til det arbeidsrettede tiltaket Avklaring.
Rosenvik er en av landets ca. 100 arbeidsinkluderingsbedrifter og er et av Orkland og omegns viktigste tilbud til arbeidssøkere med behov for bistand til å finne sin plass i arbeidslivet. Vi gir et bredt tilbud gjennom mange ulike tiltak og kurs, hvor mennesket er i fokus. Rosenvik tilbyr intern arbeidspraksis ved flere ulike arenaer, men også ekstern arbeidspraksis gjennom et betydelig samarbeid med lokalt næringsliv. Vi leverer kvalitet på tjenester og produkter innen områdene Arbeidsliv, Kompetanse, Profilering, Service, Håndverk, Catering og Logistikk – og er en rekrutteringspartner for næringslivet. Rosenvik er eid av omkringliggende kommuner, har 30 fast ansatte og omsetter årlig for ca. kr. 30 mill. Bedriftens hovedkontor er på Orkanger. Her finner du mer informasjon om Rosenvik.
Til vår tjenesteleveranse på Hitra og Frøya søker vi etter:
Karriereveileder i tiltaket Avklaring
i 100% fast stilling
Tiltredelse: Snarest
Om stillingen
Som veileder i Avklaringstiltaket skal du gjennomføre en individuell og systematisk kartlegging av deltakers arbeidsevne, gjennomføre arbeidsutprøving hos lokalt og regionalt næringsliv, samt gi en vurdering av eventuelle behov for ytterligere bistand for å få eller beholde arbeid. Tiltaksløpet i avklaring kan vare i inntil 4 uker, men med mulighet til forlengelse i inntil 4 uker + inntil ytterligere 4 uker etter en nærmere vurdering ved særlige behov. Maksimal varighet er 12 uker.
Du kan lese mer om Avklaring her og på NAV sine sider.
Viktige arbeidsoppgaver
- Veiledningssamtaler og kartlegging ved bruk av ulike verktøy
- Motivere til livsstilsendring, arbeidsinkludering og jobbsøk
- Tett samarbeid med NAV og arbeidsgivere
- Oppsøkende kontakt mot lokalt næringsliv
- Rapportering i henhold til tidsfrister og gjeldende kravspesifikasjon
Du har:
- Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Veiledningskompetanse
- God kjennskap til arbeidsmarkedet i området
- God skriftlig framføringsevne, gjerne erfaring med rapportskriving
- Generelt gode IT-kunnskaper
- Gode samarbeids- og omstillingsevner
- Personlig egnethet til å bidra for mennesker i en endringsprosess
- Har førerkort klasse B og disponerer egen bil
Du er uredd og utadvendt, nysgjerrig på lokalt/regionalt næringsliv, og har lyst til å stimulere arbeidsgivere til å delta i vårt felles samfunnsoppdrag. Du deler våre verdier, trives i samhandling med andre og kan by på deg selv. I tillegg kreves det at du har en positiv innstilling, har høy grad av fleksibilitet og trives med en hektisk hverdag. Du har evne til å jobbe strukturert og selvstendig.
Vi tilbyr allsidige arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i et hyggelig og åpent arbeidsmiljø. Kontorsted er vekselvis på Hitra og Frøya. Lønn etter avtale.
Søknad med CV sendes snarest – og helst innen 19.05.25
Epost marianne@rosenvik.no
Spørsmål om stillingen kan rettes til faglig leder Marianne Øien – tlf. 958 22 483